כיצד מקדשים שם שמים? הרהורים בעקבות זכייתה של נטע ברזילי

כיצד מקדשים שם שמים? הרהורים בעקבות זכייתה של נטע ברזילי

האופן שהתקבע כצורת היסוד לקידוש שם שמים הוא המקום בו מעלים יהודים על המוקד והם דבקים באמונתם. לפי המדרש גם אברהם התחיל כך את דרכו. אבל אחר כך כל ימיו, קידש שם שמים באורח התהלכותו בארצות החיים בחיי המעשה, בנצחון על המלכים, בחפירת באר היא באר שבע, בהכנסת אורחים. בפעולתו הביא לעולם את בשורת האמונה והצדק.

על הפסוק: ״ונקדשתי בתוך בני ישראל אני ה׳ מקדשכם. המוציא אתכם מארץ מצרים להיות לכם לאלוהים, אני ה׳״
(ויקרא כב ל״ב-ל״ג) פרשת אמור, כתב האדמו״ר מגור בפירושו ׳שפת אמת׳:

קידוש שם שמיים כרוך ביציאת מצרים כי מעשה יציאת מצרים הוא גילוי פעולת ה׳ בעולמו מעל לכוחות הטבע. מאז בכל יהודי טמון הכוח לפעול מעל הטבע וכשיהודי פועל מעל הטבע ומצליח הוא מקדש שם שמיים ברבים.

זו הדרך להתבונן במפעל הציוני ובתקומת מדינת ישראל כקידוש שם שמיים בעולם. זה גם מה שאפשר לומר על הופעתה וזכייתה של נטע ברזילי.

נטע ברזילי פעלה באורח פלאי וזכתה לאהדה בכוח שמעל לטבע, בכך קידשה שם ישראל ושם שמיים. מעשים כאלה חייבים להעשות בדרכי החיים במקום המפיץ בשורה לכל יושבי תבל. אם יהודים בוחרים בהסתגרות בקדושת בתי המדרש וה׳שטטל היהודי הטוב׳ איך יקדשו שם שמיים ברבים?


תמונה מתוך ויקי שיתוף מאת Wouter van Vliet, EuroVisionary, ברישיון CC BY-SA 4.0

One thought on “כיצד מקדשים שם שמים? הרהורים בעקבות זכייתה של נטע ברזילי

  1. אני קורא את הכתוב מספר פעמים ומתקשר להחליט אם הדברים נכתבו כפשיטא או בלשון סגי נהור.
    האם אכן יש בהופעה משהו פלאי?
    משהו מעבר לכוחות הטבע?
    האם יש בשורה לכל יושבי תבל?
    אני לא סבור כך, אבל קטונתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *